Multicopters
ZÁCHRANNÝ PADÁKOVÝ SYSTÉM PRO DRON, MULTICOPTER, UAV
Technické parametry |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
TYP | GBS 10/50 | GBS 10/150 | GBS 10/350 | GBS 10/350 Speedy | GBS 10/650 | GBS 10/650 Speedy |
Nosnost | 3-5 kg | 5-15 kg | 15-35 kg | 15-35 kg | 35-65 kg | 35-65 kg |
Hmotnost systému (± 3%) | 275 g | 405 g | 725 g | 770 g | 1400 g | 1500 g |
Minimální výška záchrany | od 5 m | od 30 m | 12 m | od 40 m | ||
Rychlost | 0-80 km/h | 220 km/h | 0-80 km/h | 100-220 km/h | ||
Doba do úplného naplnění vrchlíku | do 1 s | 1,5-2,5 s | 1,5 s | 2,5-3,0 s | ||
Způsob aktivace | Pyrogenerátor 150 | Pyrogenerátor 350 | 3x Pyrogenerátor 350 | |||
Provozní podmínky | -20°C až +40°C (verze BASIC) | |||||
Rozměr (mm) | ø100 x 80 | ø100 x 110 | ø100 x 190 | ø100 x 190 | ø130 x 250 | ø130 x 250 |
Poznámka: Uvedená hmotnost systému je s elektronikou STANDARD, hmotnost nezahrnuje karabinu a závěsný systém. |
Systém GBS 10 byl testován akreditovanou Zkušební laboratoří záchranných prostředků a padákové techniky Vojenského technického ústavu letectva a PVO. Protokol o zkoušce zde


NÁVRH OPTIMÁLNÍHO SYSTÉMU ŘADY GBS 10 PRO VÁŠ UAV
TYP | GBS 10/30 | GBS 10/50 | GBS 10/150 | GBS 10/350 | GBS 10/350 Speedy |
|
---|---|---|---|---|---|---|
CELKOVÁ HMOTNOST VČETNĚ ZÁCHRANNÉ JEDNOTKY | kg | |||||
VYPOČTENÉ INFORMATIVNI OPADÁNÍ | m/s | |||||
VYPOČTENÁ DOPADOVÁ ENERGIE | J | |||||
VYPOČTENÁ VÝŠKA SHOZU PRO TEST PODVOZKU | m | |||||
DOPORUČENÁ DOPADOVÁ ENERGIE | J | 48,0 | 48,0 | 48,0 | 110,0-500,0 | 110,0-500,0 |
ÚNOSNOST VRCHLÍKU při limitním opadání 6,5 m/s | kg | 5,5 | 7,1 | 15,5 | 37,2 | 37,2 |
Test GALAXY GBS 10/350
Download videoTest GALAXY GBS 10/30
Download videoZkouška výdrže dronu DJI Phantom 3 Professional BEZ a S instalovaným systémem GALAXY GBS 10/30
Dne 2.11.2015 proběhl test míry ovlivnění výdrže dronu při použití záchranného systému GALAXY GBS10/30 určeného pro UAV do hmotnosti 3 kg. Výdrž byla měřena do dosáhnutí 10% hranice kapacity baterie při visu dronu. Provozní váha systému GBS 10/30 je 250 g.
TEST 1 – Nové baterie
Výdrž dronu BEZ nainstalovaného záchranného systému GBS 10/30 : 0:20:31
Výdrž dronu S nainstalovaným záchranným systémem GBS 10/30: 0:16:20
Ztráta 0:04:11 (20%)
TEST 2 – Použité baterie
Výdrž dronu BEZ nainstalovaného záchranného systému GBS 10/30 : 0:16:55
Výdrž dronu S nainstalovaným záchranným systémem GBS 10/30: 0:14:13
Ztráta 0:02:42 (16%)
Test dokazuje, že výdrž dronu DJI Phantom 3 Professional se zvýšeným zatížením o 10% (250 g) klesá o cca 16 - 20%. Tyto hodnoty zásadně neovlivňují provozuschopnost dronu. Instalovaný systém GBS 10/30 zvyšuje bezpečnost provozu dronu a nabízí možnost jeho rychlé záchrany v krizové situaci. Daná ztráta výdrže je proto odpovídající cenou za možnost záchrany dronu včetně jeho vybavení.
Test provedl Miroslav Oros, Cumulus media
Vývojová zkouška systému, systému GBS10/150 DJI2GBS
Dne 9.7.2015 proběhla úspěšně vývojová zkouška záchranného balistického systému Galaxy GBS 10/150 s modulem DJI2GBS na hexacopteru DJI S900 s_letovou hmotností 8,4 kg. Hmotnost byla upravena na standardní "filmovací" letovou hmotnost. Hexacopter byl dovážen, jako by na něm byl namontován stabilizovaný držák DJI Z15 s fotoaparátem Panasonic GH4. Zkouška byla provedena ve spolupráci firem Telink, Galaxy GRS, RCE Systems a Vysokého učení technického v_Brně. Při zkoušce byl zkušebně odpálen záchranný systém ve výšce 25m při podmínkách bočního větru 10m/s s úspěšnou záchranou systému. Odpal proběhl na základě impulsu od pilota. Elektronický systém automaticky zastavil motory.
V současné době probíhá příprava modulu DJI2GBS pro sériovou výrobu.
Galaxy doporučuje firmu Telink pro odbornou instalaci a servis záchranných balistických systémů řady GBS 10.
Videa
UAV balistický padákový záchranný systém - zkouška
Download video
Představení systému v ČT. #1
Download video
Představení systému v ČT. #2
Download video
Rozhlas
Při náročném vývoji byl kladený důraz zejména na dosažení velmi vysokých výkonů, kterým byl podřízen celý návrh konstrukce, design i výroba balistických záchranných systémů řady GBS 10. Systém vyniká především:
- Minimální hmotnost záchranné jednotky GBS 10/ v modifikacích 30, 50, 150, 350, 350 Speedy, každá v základní verzi BASIC i verzi PRO.
- Nejlehčí balistický záchranný systém na světě v kategorii únosnosti 5-35kg!
- Rychlé otevření záchranného padáku pomocí pyrogenerátoru v čase do 1 sec. po aktivaci systému /podobný systém jako airbag v automobilu/.
- Rozsah použití od 3 do 35 kg při použití čtyř velikostí balistického zařízení a pěti padákových vrchlíků. Běžný rozsah rychlostí a zaručeného otevření je od 0-80 Km/hod.
- Minimální výška záchrany – bezpečná výška použití již v rozmezí od 5-8 m nad zemí.
- GBS 10/350 Speedy – zařízení určeno pro rychle letící modely a UAV zařízení při rychlosti 220 km/h doba otevření 1,5s a při 300 Km/hod při době otevření do 2,5 sec. Minimální výška záchrany u tohoto systému je 30 m nad zemí.
- Minimalizace poškození vašeho bezpilotního zařízení, stejně tak jako zvýšení bezpečnosti na zemi v operační oblasti bezpilotního zařízení.
- Vícenásobné použití systému - jednoduchý proces uvedení do provozního stavu ihned po použití záchranné jednotky v terénu ve velmi krátkém čase.
- Použitelný dosah pro aktivaci systému je stejný jako dosah Vašeho RC zařízení.
- Balistické zařízení prošlo dlouhodobými testy v Leteckém ústavu VÚT Brno a je certifikováno leteckou zkušebnou.
- Padáky byly navrženy na základě výsledků měření v aerodynamickém tunelu ve VZLÚ Letňany pro dosažení maximální stability a optimalizace součinitele odporu Cx.
- VERZE TOUGH certifikována podle aplikovatelných požadavků RTCA/DO-160G (Environmental Conditions and Test Procedures for Airborne Equipment) zaručující funkčnost systému v extrémních podmínkách jako je rozsah teplot -40°C až +70°C, atmosférická vlhkost 95% při 55°C, déšť, zvýšená prašnost atp.
- Vyvinutá jednotka je chráněna dvěma podanými patenty a několika užitnými vzory na vlastní balistický záchranný systém a padák.
- Snadná montáž balistického zařízení a elektroniky na kterýkoli bezpilotní systém UAV.
- Zařízení je možno doplnit odpojovačem motorů bezpilotního prostředku.
- Bezpečnostní zajištění pro převoz připraveného UAV s nainstalovanou jednotkou i samostatně převážené jednotky s nainstalovanou bezpečnostní zkratovací pojistkou a světelnou i zvukovou indikací pro StandBy režim jednotky před vzletem.
- Servis a výroba jednotky v Galaxy GRS v Liberci – firma s 30letou tradicí s padákovými balistickými systémy.
Historie
1984
Firma Galaxy GRS s.r.o. vyvinula první řadu balistických systémů GBS 1 a GBS 2.
2012
Firma Galaxy GRS s.r.o. zahájila spolupráci s Leteckým ústavem VUT Brno na evropském kosmickém programu SPARTAN.
Během tohoto projektu a na základě získaných poznatků byl zahájen projekt záchranných balistických systémů pro drony a díky dalším získaným zkušenostem a velikému počtu zkoušek byl v roce 2015 dokončen vývoj nové řady balistických systémů GBS 10.
Díky 30 letům zkušeností a spoluprací s našimi partnery systém GBS 10 převyšuje konkurenci v těchto bodech:
v nejrozšířenější kategorii dronů o MTOW 7-8 kg :
- Nižší váha systému o cca 30%
- Nižší opadání o cca 30%
- Díky systému používajícího energii pyrogenerátoru jsme schopni pokračovat s vývojem variant pro vyšší hmotnosti dronů při zachování nízké hmotnosti záchranného systému.