Pipistrel potřetí v řadě zvítězil v soutěží NASA Green Flight Challenge

NASA udělila historickou zelenou leteckou cenu.

NASA udělila největší cenu v letecké historii, vytvořenou k inspiraci vývoje efektivnějších letounů a nastartování nového odvětví leteckého průmyslu-elektricky poháněných letounů.

Letouny obou vítězných týmů byly vybaveny našimi novými ballistickými padáky pro kategorii Civil Aviation s koeficientem bezpečnosti 1,5. Bez tohoto vybavení by se uvedené týmy nemohly soutěže zúčasnit.

Tým Pipistrel a jejich čtyřmístný letoun G4 Taurus měl instalovaný padák Galaxy GRS GRS 6/1200 SDS pro max.zatížení 1500 Kg.
Tým Univerzity Stuttgart a jejich dvoumístný letoun eGenius s padákem Galaxy GRS GRS 6/960 SDS pro maximální zatížení 1200 Kg.

Veškeré produkty firmy Pipistrel jsou automaticky vybavovány ballistickými padáky Galaxy High technology s.r.o.

mala 4878 mala 4899 mala 4904 mala 4945 mala 5145 mala 5178

Technologie demonstrované soutěžícími na CAFE Green Flight Challenge, sponzorované Googlem, mohou skončit u letounů kategorie General Aviation a vytvářet nové pracovní možnosti ovětví pro 21 století.

Cena za první místo ve výši 1,35 mil.USD byla udělena týmu Pipistrel–USA.com s podporou State College,PA. Druhá cena ve výši 120 tis,USD pro tým eGenius university Stuttgart s podporou Ramona California.

IMG 0091 IMG 0085 IMG 0099 IMG 0062 Team Photo NASA

Původně bylo registrováno pro soutěž 14 týmů avšak jen tři týmy úspěšně splnily všechny požadavky a soutěžily na obloze nad letištěm Charles M. Schulz Sonoma County v Santa Rosa, California. Soutěž byla řízena nadací Comparative Aircraft Flight Efficiency-CAFE (Porovnávací efektivní let letounu) pod patronací NASA.

„ NASA gratuluje Pipistrel-USA com. když dokázala že ultra efektivní letoun je uskutečnitelný“ řekl Joe Parrish, výkonný šéf technologie v ředitelství NASA ve Washingtonu.“ Dnes jsme prokázali že elektricky poháněný letoun se přesunul z oblasti sci-fi do říše praxe“.

Vítězný letoun musel uletět 200 mil za méně než 2 hodiny při spotřebě méně než 1 gallon paliva na osobu,nebo ekvivalent elektrického pohonu. První dva vítězné týmy,které oba použily elektrický pohon,dosáhly dvojnásobku požadavku soutěže na efektivitu, což znamená že uletěly 200 mil při spotřebě něco přes půl gallonu ekvivalentu paliva na osobu.

„Dva roky zpátky myšlenka uletět 200 mil rychlostí 100 mil/hod elektrickým letounem byla pouhou fantazií. Nyní se těšíme na budoucnost elektrického letectví“, řekl Jack W. Langelaan,vedoucí týmu Pipistrel-USA com.

Tato soutěž značí kulminaci více než dvouletého týmového vývoje a testování letounu. Představuje úsvit nové éry pro efektivní létání a poprvé kdy kdy soutěžil elektricky poháněný letoun v plném měřítku. Zúčastněné týmy investovaly dohromady 4 mil.USD ve snaze získat 1. cenu.

Jack at Moffett checkered flag

„Jsem hrdý že vyhrál Pipistrel. Po celou dobu jsou lídrem při prosazování těchto věcí do výroby, a tým si to určitě zaslouží za tvrdou práci pro zisk této ceny“, řekl Eric Raymond, vedoucí týmu eGenius.

NASA používá ceny za soutěže ke zvyšování různorodosti a počtu jednotlivců, organizací a týmů zaměřených na určitý problém nebo výzvu. Soutěžní ceny stimulují investice do soukromého sektoru které jsou mnohonásobně větší než výše této ceny a podporují misi NASA podnítit zájem pozornost k určitému technickému cílu.

Tato soutěž je součástí programu ke století NASA, součástí programu Vesmírné Technologie, řízené Technologickým Úřadem NASA.

Fotogalerie: Pipistrel Taurus G4

  • GALAXY HOLDING s.r.o.
    Třída 1. máje 24a
    460 07 Liberec 3
    Czech Republic
    EU flag

  • Monday - Friday: 8:00-15:00
    IČ: 227 74 025
    DIČ: CZ22774025
    tel./fax: ++420 48 510 44 92
    mobil: ++420 775 16 31 61

  • email: info@galaxysky.cz


  • Instruction for fireman and rescuers

    Privacy policy - GDPR