Galaxy vstupuje do dalšícho čtvrtstoletí se 6. generací GRS

systém

systém

systém

systém

systém

padák

zaměstnanci
Zaměstnanci
Milan Bábovka
Milan Bábovka

Po americkém BRS druhý největší výrobce záchranných ballistických systému ve světě.

S příchodem roku 1983 a první konstrukce dvoumístnétného triku, byl v Libereckém Delta Klubu vyroben nový záchranný ballistický systém.
Rok 1984 začala první sériová výroba ballistického padákového systému v Delta Klubu, kde byl padák vytahován pomocí dvou patron a závaží, které poskytovalo sice omezenou energi pro vytažení padáků,ale systém fungoval pro motor.rogalla spolehlivě.Systém dostal název Galaxy GBS.
Bylo vyrobeno několik set jednotek GBS.Některé se i dnes občas objeví v našich sevisech. V roce 1990 byla firma jž řádně zaregistrovaná a vyráběla paraglidery ,záchrané pilotni padáky a GBS .
Velkým přínosem pro firmu byl v roce 1992 příchod ing.J.Matějčka ,význačného českého leteckého konstruktéra a otce raketovéhé sedačky pro cvičnou stíhačku Albatros L- 39.Do té doby doména rusů,angličanů a USA
Jeho hlavní myšlenka byla vytáhnout padák v malém kontajneru daleko od letounu a tam teprve rozbalit.Systém firma patentovala v roce v r.1994.
Došlo k rozdělení vývoje. Ing.Matějček- nová koncepce a universální raketový motor , Ing.Bábovka - konstrukce výtažného systému a nové padáky.
Do dnešní doby je systém GRS neustále zdokonalován.Firma vlastní 3 světové patenty a mnoho užitných vzorů a typových osvědčení.
Do roku 2008 vyrobila přes 10 000 padáků a ročně produkuje kolem 700 záchranných ballistických systémů ve 22 velikostech v 56 modifikacích.
Od roku 2002 se veškerá výrobní kapacita firmy soustřeďuje pouze na vývoj a výrobu záchranných raketových padákových ballistických systémů.

Známá fakta světové statistiky leteckých nehod hovoří jasně - 80% všeh nehod je v okruhové výšce u letiště.Z toho se i odvíjí hlavní filosofie firmy.

Firma vyrábí záchranný systém pro lehká letadla, který umožní záchranu letounu s posádkou ještě v jeho čtvrté zatáčce na okruhu a při jeho pádové rychlosti.

Tento požadavek na minimální bezpečnou výšku použití záchranného systému ve čtvrté zatáčce není ale jednotný.
Z praxe je to tak, čím lehčí letadlo tím menší výška ve čtvrté zatáčce.
Proto jsou systémy nastaveny tak aby mot.rogallo mělo šanci zachrany od 30m, aerodynamický ultralight od 60m-90m,kategorie S-LSA od 120m a těžší letoun velikosti Cesna 172 od 150 m nad zemí.

Systém pracuje v teplotách od -40 st C do 60 st.C.a v VNE letounu.Aby se dosáhlo v praxi těchto náročných požadavků má firma od počátku velmi náročné požadavky na vývoj,zkoušky a výrobu velmi účinného zachranného systému GRS.
Proto firma Galaxy vyvinula naprosto odlišný způsob konstrukce raketového motoru VRM -1 Galaxy se startovacím tahem 1000 N/sec.
Je to universální motor pro včechny velikosti padáků , pracuje na bázi bazuky a tudíž nemá žádný zpětný ráz do rámu letadla.

Současně s novým motorem je padák zabalen do malého kontajneru. Tento nový výtažný systém vytáhne padák v balíčku až 18 m od letounu a tam teprve otevře.
Nemůže se tudíž zamotat do trosek letounu tak,jako dlouhý rukáv.

Pro rychlosti přes 260 km/h, je určena nová řada GRS 6.
Padák, který tyto náročné podmínky splní se přesto rychle otevírá i v malé rychlosti a tím i v malé výšce. Má nízký otvírací dynamický ráz i při rychlostech přes 350 km/hod. a tak méně namáhá konstrukci letounu,která pak může být lehčí.
To je patentovaná nová kostrukce vrchlíku s řízeným flexibilním plněním.

Každý nový navržený padák je v první řadě zkoušen při rychlosti pro jeho minimální bezpečnou výšku použití.

To je první a nejdůležitější kritérium.

Tato rychlost se rovná pádové rychlosti kategorii letounů pro kterou je určen. Pro UL letouny je to hodnota 65 km/h.nebo 90 Km/h a časem,který nesmí překročit 4 -4,5sec.
Je zkoušen a upravován tak dlouho,dokud tuto podmínku nesplní.
Potom teprve přijde na řadu test na požadovanou max.rychlost, popřípadě pevnostní testy na přetížení.
Spojení originální jedinečné kostukce raketového výtažného systému a osvědčených odskoušených padáků , umožňuje potom záchranu posádky i letounu v extrémních situacích s dostatečnou reservou bezpečnostního násobku.

Víme, že někteří výrobci to takto neprovádějí,proto otvírací časy v pádových rychlostech letounů zpravidla neodpovídají těm ,které uvádějí,popřípadě je raději neuvádějí vůbec.

Je to důležitý údaj pro výpočet minimální bezpečné výšky pro použití záchr.systému. Kupující by si měl tento údaj vyžádat,především pro svoji bezpečnost.

Firma Galaxy GRS s.r.o. doporučuje použít záchranný systém v jakékoli situaci,kdy pilot ztratí kontrolu nad svým letounem, nebo dojde ke ztrátě orientace z důvodů zhoršení meteo podmínek.

Ze světové statistiky vyplývá že na 100 všech nainstalovaných záchranných systémů je jeden úspěšně použit .

  • GALAXY HOLDING s.r.o.
    Třída 1. máje 24a
    460 07 Liberec 3
    Czech Republic
    EU flag

  • Monday - Friday: 8:00-15:00
    IČ: 227 74 025
    DIČ: CZ22774025
    tel./fax: ++420 48 510 44 92
    mobil: ++420 775 16 31 61

  • email: info@galaxysky.cz


  • Instruction for fireman and rescuers

    Privacy policy - GDPR